< p>

Hosted telefonie verkleint de afstand tot je klant

13-03-2019

Als ondernemer wil je natuurlijk optimaal bereikbaar zijn voor je klanten. Moeilijk? Welnee. Met hosted telefonie is dit makkelijker dan ooit tevoren. Je hebt geen omkijken naar beheer en ondertussen profiteer je van grote gebruikersvrijheid. Een greep uit de voordelen en hoe deze jouw klantcontact verbeteren.

Hosted telefonie voordelen

Bepaal zelf welke functionaliteiten je gebruikt

Met hosted telefonie kun je je telefooncentrale, die zich in de cloud bevindt, heel eenvoudig zelf aanpassen. Je stelt bijvoorbeeld eenvoudig zelf zaken als doorschakelfunctionaliteit en keuzemenu’s in. Dat zorgt er onder andere voor dat klanten sneller iemand te spreken krijgen. Daardoor dring je de onbereikbaarheid van je organisatie snel terug. 

Sneller inspelen op klantverzoeken 

Hosted telefonieoplossingen zijn beschikbaar in de vorm van een app. Dat betekent dat je ze ook op de laptop, tablet en smartphone kunt gebruiken. Handig, want daardoor beschik je altijd over dezelfde functionaliteiten, waar je je ook bevindt. Bellende klanten kunnen sneller te woord worden gestaan. 

Koppeling met crm-oplossingen 

Een andere meerwaarde van hosted telefonie is de koppeling met crm-systemen. Hierdoor heb je direct inzicht in de gegevens van de klant wanneer deze belt. Je kunt deze tijdens het gesprek ook nog eens direct bijwerken. Daardoor is je klantdata altijd up-to-date. En dat is natuurlijk goed voor je klantcontact. Immers, hoe completer de informatie, hoe beter je dienstverlening. 

Inzicht in de bereikbaarheid van collega’s

Binnen hosted telefonieoplossingen heb je de mogelijkheid om de beschikbaarheid van je collega’s in te zien. Dit wordt ook wel presence information genoemd. Heb je een vraag voor een collega of krijg je een doorschakelverzoek, dan zie je meteen of de gewenste persoon beschikbaar is. Ook op die manier wordt het aantal onnodige contactmomenten verminderd.

Geen omkijken naar beheer en onderhoud 

Hosted telefonieoplossingen worden beheerd door de provider. Die kosten worden verrekend in het maandelijkse tarief. Achter de schermen wordt de oplossing regelmatig geüpdatet, zodat deze functioneel en veilig blijft. Dat betekent dat je je daar zelf geen zorgen meer om hoeft te maken. Ondertussen profiteer je van een hoge mate van bereikbaarheid.

Heb je een vraag voor ons?

Neem direct contact op met één van onze specialisten

Voordelen HostedXL telefonie

  • Beter bereikbaar, op kantoor en onderweg
  • Besparen op gespreks- en abonnementskosten
  • Vaste maandelijkse kosten
  • Inclusief beheer, onderhoud en support
  • Flexibel in omvang en functionaliteit

Afspraak maken

Zoek je een goed advies of een second opinion over cloudoplossingen? Eén van onze medewerkers komt graag bij je langs om kennis te maken.