< p>

5 apps om productiever te werken

18-12-2018

Communiceren met medewerkers én klanten, documenten of presentaties maken en delen, de deadlines van je projecten bewaken... Er zijn tal van handige tools waarmee je dat met gemak en zelfs met plezier doet. We lichten er 5 handige zakelijke apps voor je uit.

Office 365: altijd productief 

Microsoft Office gaat al decennia mee en ondanks concurrentie blijft het een favoriet in organisaties over de hele wereld. Met Office 365 beschikken medewerkers overal (op hun desktop, laptop, tablet of telefoon) over de bekende programma’s Word, Excel, PowerPoint en Outlook, plus opslag via de cloudoplossing OneDrive.

Er zijn ook versies met andere zakelijke toepassingen als Exchange, SharePoint en Microsoft Teams. Office 365 kan worden afgenomen voor een vast bedrag per maand, waarbij gebruikers altijd de meest actuele versie van de software hebben zodra die beschikbaar is. 

Skype for Business: optimaal bereikbaar 

Ooit begon Skype als consumentenprogramma voor videobellen. Inmiddels heeft het ook de zakelijke markt veroverd als serieuze videoconferencingsoftware. Skype for Business is te gebruiken om mensen over de hele wereld te bellen, al dan niet met beeld. Daarbij is het mogelijk met maximaal 25 mensen een call te houden. Maar ook filmpjes, foto’s en andere bestanden versturen en ontvangen, je scherm delen en tekst- of spraakberichten verzenden is mogelijk. 

WhatsApp for Business: verbeter je klantcommunicatie 

‘Appjes’ sturen via WhatsApp ‒ heel Nederland doet het. Deze businessvariant van WhatsApp is speciaal gemaakt voor eigenaren van een klein bedrijf. Zij kunnen communiceren met hun klanten op de manier die ze gewend zijn en die ze het meest waarderen. Het is mogelijk automatische berichten en snelle antwoorden te verzenden en berichten te sorteren. Daarmee is WhatsApp for Business een handige tool voor de klantenservice. 

Slack: nog makkelijker samenwerken 

Slack is een kwalitatief hoogwaardig communicatieplatform waarmee teamgesprekken heel makkelijk overzichtelijk te organiseren zijn. Afbeeldingen, pdf’jes, filmpjes en andere bestanden zijn gemakkelijk in de chatgesprekken te slepen. Het maakt van Slack een handige tool voor samenwerken met collega’s op afstand.

Trello: grip op je projecten 

Trello is een app voor projectmanagement die veel functies bevat en toch intuïtief is. De app werkt door middel van kaarten die een opdracht of taak voorstellen. Daarbij is het heel eenvoudig opmerkingen, bijlagen, checklists, deadlines en labels toe te voegen, zodat alles lekker overzichtelijk blijft.

Heb je een vraag voor ons?

Neem direct contact op met één van onze specialisten

Voordelen HostedXL ICT

  • Altijd en overal beschikbaar
  • Incusief beheer, onderhoud en support
  • Vaste maandelijkse kosten, geen onverwachte investeringen
  • Veilig opgeslagen in Nederlandse datacenters